Hormonální jóga: Pomůže při menopauze a otěhotnění

Ženské tělo je velmi citlivé na jakékoliv změny. Když jsme ve stresu, může to mít negativní dopady na sílu menstruace a na schopnost otěhotnět. Velmi nepříjemné změny ženy čekají i v období menopauzy, kdy dochází ke změně aktivity ženských pohlavních hormonů. Může mít na tyto problémy pozitivní vliv hormonální jóga?

Pokud jste někdy uvažovaly o tom, že začnete cvičit, pravděpodobně jste se chvíli zabývaly možností, že začnete s jógou. Kromě toho, že bývá uvolňující má pozitivní vliv na lidskou psychiku a ohebnost.

Jóga ale neexistuje jen jedna. V poslední době se například čím dál častěji hovoří o hormonální józe, která má harmonizovat ženskou psychiku a tělo.

V čem přesně spočívá její kouzlo? A mohou mít její cviky nějaké účinky na schopnost otěhotnět?

Co je to hormonální jóga?

Termín hormonální jóga se spojuje s paní Dinah Rodriguesovou. Tato žena, která se narodila v Brazílii, je psycholožkou a jógovou terapeutkou, která přišla s konceptem hormonální jógové terapie.

Hormonální jógová terapie má ženám pomáhat s hormonálními výkyvy, které je provázejí životem. Mnohdy se k tomuto cvičení uchylují ženy, které chtějí otěhotnět a ženy, které procházejí menopauzou.

hormonální jóga účinky menopauza těhotenství

Kdy je vhodné ji cvičit?

Vzhledem k tomu, že některé cviky mají podpořit produkci hormonů, je důležité, aby se ženy, které mají o její cvičení zájem, nejprve pobavily se svým ošetřujícím lékařem. Zvlášť, pokud dlouhodobě užívají léky, na které by mohla mít hormonální jóga negativní vliv.

Hormonální jóga vám může pomoci s:

  • Redukcí nepříjemných pocitů v průběhu menopauzy
  • Lepším zvládáním syndromu polycystických ovarií
  • Premenstruačním syndromem
  • Léčbou neplodnosti (jako doplněk konzervativní léčby)

V neposlední řadě ji mohou cvičit ženy, které mají zájem o celkové zklidnění a o lepší pružnost těla.

Při otěhotnění nebo menopauze

Neplodnost může být produktem dlouhodobého stresu. Z toho důvodu se ženy učí uvolnit a lépe dýchat. (Což vede k jednoduššímu odstraňování zplodin výdechem.) Neplechu může nadělat i špatné prokrvení pohlavních orgánů, které mohou být dlouhodobě stažené, nebo ve špatné pozici. V neposlední řadě může jóga působit na zlepšení funkce svalů pánevního dna.

Co se týče hormonální jógy v době menopauzy, v těle žen může cvičení tohoto typu aktivovat lepší produkci hormonů. Díky tomu se mohou zmírnit nepříjemné projevy, které bývají s obdobím menopauzy velmi úzce spojené.

Pravidelné cvičení přispívá i k normálnímu stavu kostí a žena je schopná se lépe srovnat s tím, že se nachází v náročnějším životním období.

jak cvičit hormonální jógu

Jak cvičit hormonální jógu?

Cviky na hormonální jógu bývají různé. Co se týče menopauzy, podíváme se na pár nejoblíbenějších jógových pozic.

Zkuste:

  • Pozici kočky/krávy (klečíte na čtyřech a prohýbáte záda nahoru a do roviny)
  • Výpad (stojíte na pokrčené jedné noze a druhá noha leží volně za vámi)
  • Předklon (nohy máte široce rozkročené a středem těla se přitahujete dolů k zemi, ruce se dotýkají nohou)
  • Polohu dítěte (klečíte s mírně rozkročenýma nohama a s nataženýma rukama jste přitisknutá horní polovinou těla k zemi)

Aby bylo cvičení efektivní, je naprosto pochopitelné, že byste ho měly provádět pravidelně. Také se ujistěte, že máte pohodlné cvičební oblečení a že vás po dobu cvičení nebude nikdo rušit.

Také nezapomínejte na zdravý životní styl, pravidelné kontroly u lékaře a na dlouhodobé užívání bylinných doplňků stravy na menopauzu.

Vaše menopauza

Jelikož jde o velmi obsáhlé téma, nabízíme vám rozsáhlého průvodce menopauzou, který vám nastíní, co můžete čekat.

Kontakt

Kontakty